skip to Main Content

Manteling in cijfers 2020

Begin 2020 meldde de aanbieder van ons registratiesysteem dat ze gingen stoppen. We maakten de overstap naar een andere aanbieder en zijn inmiddels gewend aan het nieuwe registratiesysteem. Iedereen die met registratiesystemen werkt, weet dat er veel tijd gaat zitten in een dergelijke overgang en migratie van gegevens. Met genoegen kunnen we concluderen dat deze verandering een verbetering is. Het systeem waar we nu mee werken, is gebruiksvriendelijker en werkt efficiënter.

In onderstaand overzicht staan de aantallen hulpvragers, vrijwilligers en mantelzorgers van Manteling van 2020 afgezet tegen de aantallen van voorgaande jaren.

Bij enkele doelgroepen is een afname te zien van de inzet van vrijwilligers t.o.v. 2019. Dit is veelal gerelateerd aan corona. Zowel bij de mensen met dementie, mensen met chronische ziekten en mensen die eenzaam zijn, hebben nieuwe hulpvragers (of hun mantelzorgers) alsmede beschikbare vrijwilligers pas op de plaats gemaakt. Zij wachten met het aangaan van een nieuwe match totdat de corona maatregelen versoepeld zijn.

De belcontacten met alle mantelzorgers in Middelburg hebben ervoor gezorgd dat verouderde dossiers van mantelzorgers gesloten werden. Toch zijn in 2020 meer mantelzorgers ondersteund dan ooit tevoren. Dit komt mede doordat we meer aanvragen hebben ontvangen voor de mantelzorgwaardering en de jubileumactie rondom de ‘Dag van de Mantelzorg’ een groot succes was.

Geïnteresseerd in meer? Mooi!

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk dat je heel veel voldoening kan geven? Ga dan naar ons vacatureoverzicht en meld je aan. We nemen dan snel contact met je op.

Op de hoogte blijven?

Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn

Manteling
Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.30 uur tot 15.00 uur via 0118-553530.

Manteling werkt mantelzorgvriendelijk
Manteling heeft sinds begin 2018 de erkenning ‘Wij werken mantelzorgvriendelijk’. Deze erkenning houdt in dat we niet alleen oog en aandacht hebben voor het thema mantelzorg, maar dat we ook onze medewerkers en vrijwilligers helpen in het zoeken naar ondersteuning en oplossingen zodat ze (vrijwilligers)werk en mantelzorg kunnen blijven combineren.

Back To Top